dissabte, 22 de juny del 2013

Perdoni, no l'he entès

No sé si us passa, però em posa de molt mala llet trucar a un número de telèfon i que em respongui una màquina. Sobretot en situacions estressants, com intentar bloquejar un número de mòbil perquè li acaben de robar el bolso a una amiga. És doblement estressant haver de superar aquesta cursa d'obstacles robotitzats fins que al final arribes a algú que, amb un to inequívocament humà, et diu "faré tot el possible per ajudar-lo", collons, i això no m'ho podies haver dit 5 proves d'obstacles abans??

I després, esclar, has de valorar el servei, però de la persona, no de la màquina ni de la política d'atenció al client de l'empresa, i la veritat és que les persones acostumen a fer-ho bé, ves per on (tot i que algunes també semblen un xic robotitzades, tot sigui dit).
 
No ho he provat, però espero que al telèfon d'emergències 112 et respongui un humà. "Si s'està vostè dessagnant, premi 1", "Si està patint un atac de cor, premi 2", "Si l'està perseguint un assassí en sèrie, premi 3"...  No cal que t'atengui la Melero en persona, però que sigui una persona, sisplau. És veritat que menja pa (la Melero, també), però ningú t'entendrà millor que ella...
 

          Més cartoons del Randy Glasbergen sobre el tema: Randy Glasbergen: Call Center

Per cert, molt bona revetlla i un fantàstic Sant Joan, en companyia de les persones que vulgueu (i amb els animals i les màquines de companyia que vulgueu, també).
 
PS. Perdoni, segueixo sense entendre'l.

31 comentaris:

  1. Moltes bromes es poden fer amb aquests contestadors automàtics d'opcions, però quan t'has d'enfrontar a un, no vegis quin paper. Segur, segur que el seu inventor no passarà a la història, seria massa odiat.

    Bona revetlla!

    ResponElimina
    Respostes
    1. XeXu, és veritat, he intentat esbrinar l'inventor/a de l'Automatic Call Distributor (ACD) per enviar-lo, seguidament, a l'oblit, i no l'he trobat, deixem-ho així...

      Bona revetlla!

      Elimina
  2. - Si el que li ha passat és que se li ha acabat el rotllo de paper, ho sentim, no estem en disposició d'ajudar-lo. Gràcies per trucar al 112, passe un bon dia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per aquest tipus d'emergència es podria habilitar, per exemple, el 113... gràcies, Jp ;)

      Elimina
  3. a mi tampoc m'agrada parlar , és un dir, amb una gravació d'aquestes robòtiques.....no cal donar idees Gemma que igual al final passa....( això del 112)
    Bona revetlla!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No, no, més val no donar idees que per reduir costos poden fer qualsevol barbaritat...

      Que t'ho passis molt be, Elfree!

      Elimina
  4. De vegades m'imagino que això s'estengués a tot arreu i que truquessis a una amiga per parlar i et contestés un robot: per programar una cita premi 1, per parlar de coses importants premi 2, per altres temes pengi i truqui més tard. A mi tampoc m'agrada gens, no sé mai quin número triar i gairebé sempre resto a l'espera que se m'hi posi un humà, que la major part de vegades resulta no ser-ho gaire. M'has fet molt riure amb el telèfon de les emergències!!

    Bona revetlla, guapíssima!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bona aquesta imatge de l'amiga, m'has fet riure, a mi també! O amb els pares, per apuntar-se a la paella del diumenge premi 1, per sol·licitar un cangur premi 2, per matar el pare a la manera freudiana premi 3... O, indiqui quines postres vol pel dinar, Braç de gitano? No es permeten postres políticament incorrectes, torni-ho a intentar...
      Sí, jo també ho faig això d'esperar, quasi sempre hi ha una llum al final del túnel :)
      Que tinguis una nit fantàstica, fermosa!!

      Elimina
  5. Benvingut al comentador automàtic d'en Pons. Si vol un comentari humorístic marqui 1. Per un comentari amb anècdota personal marqui 2. Si desitja un comentari destructiu marqui 3.

    ResponElimina
  6. Dissortadament passa massa sovint!!
    No t'explico les meves experiències amb Telefònica ni amb Endesa perquè hi ha per atrapar una depressió de cavall.

    Que tingueu una bona revetlla!!
    Aferradetes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me les puc imaginar... també pot passar que quan per fi estàs parlant amb una persona humana es talli la comunicació, com em va passar fa poc amb el RACC... arrhhgg, Segur que no sortiria més a compte, a aquestes empreses, contractar (o no fer fora) persones i que el client estigui més satisfet???

      Aferradetes grans, sa lluna, que tinguem tots una revetlla estel·lar i humana!

      Elimina
  7. Quan truco per demanar hora al metge és horrorós, ara ho faig per internet el mateix mes que vull la visita.

    Per cert, Gemma, mira això.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies per l'article, Helena, t'he deixat un comentari a Nervi.

      He fet exactament el mateix procés que tu amb Sanitat Respon, perquè, francament, responien molt malament.

      Crec que amb tràmits senzills com demanar hora al metge, internet està bé, però quan tens un problema o alguna consulta una mica més elaborada necessites una PERSONA. No només per l'aspecte tècnic (la intel·ligència artificial no està prou desenvolupada per resoldre segons quines coses), sinó, sobretot, EMOCIONAL. Quan t'acaben de robar, necessites parlar amb una persona ja, ara mateix. Per això em va semblar molt malament (ara encara més), quan vaig llegir que havien eliminat els traductors per als robatoris a turistes, no només s'eliminen llocs de treball sinó que empitjora molt el servei a les persones (i a la "Marca Barcelona", que deu ser el que els fa més mal). Sigui com sigui, veig que han rectificat, per sort:

      http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/interior-marxa-enrere-recupera-els-traductors-les-comissaries-2418842

      Bé, això es podria estendre a altres àmbits, a l'atenció als nens a les escoles, etc. Em sembla que dic una cosa que "ça va de soi", però quan es volen reduir costos s'hauria de tenir molt en compte que es redueixen serveis a les persones, i que això pot tenir un cost encara més gran. En fi, m'he enrotllat però realment, la cosa té més "enjundia" que la molèstia de batallar amb una màquina en un moment donat...

      Elimina
  8. Molt bona revetlla!!!! Passeu-ho molt bé!!! I que no haguem de trucar a una maquineta d'aquestes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Esperem que no, rits!!! Gràcies, que ho passis també molt bé, i ens veiem aviat, eh!!??

      Elimina
  9. Ho has explicat de manera molt graciosa, però no té ni mica de gràcia quan ho vius.
    Trucant al 1004 he tingut cada enrabiada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El 1004, el 1004.... des d'aquí, fem una crida per aturar les enrabiades... Que tinguis un bon dia, Glòria!

      Elimina
  10. A mi també em posa molt nerviosa això de parlar amb una màquina, però ja sé com esquivar-la...Deixo passar les opcions fins que em diuen que m'atendrà algú i normalment, són amables, perquè d'entrada jo ja els dic que com que no sabia quin número havia de marcar, m'he esperat per parlar amb algú i segurament els dec fer pena...Però és l'única manera que he trobat per sortir-me'n. I per demanar hora al metge no tinc problemes i no ho vull fer per Internet, perquè encara m'hi embolico més...També t'he de dir que he trucat alguna vegada a Sanitat respon, o al 112 i no he tingut problemes...
    Potser és que he estat de sort, però em nego a parlamentar amb una màquina, sobretot quan són coses de caire emocional, com molt bé dius tu.

    Petons i bona revetlla de Sant Joan, xin, xin!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xin xin, M. Roser!!!
      Doncs per mi va ser un descans passar-me a Sanitat Respon per internet per demanar hora, potser m'havia d'esperar a l'opció humana, com tu... (potser, quan facin una estadística i vegin que molta gent s'espera a aquesta opció, se'ls acut alguna idea :)
      Petonets!

      Elimina
  11. A mi també m'amoïna, com li deu passar a moltes persones, però el que més m'amoïna és que per a una empresa i per a qualsevol inconvenient no tinguen unes oficines on pugues anar i aclarir el malentés que pugues haver o et puguen haver provocat, que normalment és aquesta causa darrera, per exemple en els rebuts de la llum, tens en tota la ciutat de València i per a Iberdrola unes oficines minses i en les que no et poden atendre, o això tinc entès i et remeten a un número 901 al que has de trucar i reparar el malentés que ells t'han provocat, i si et retrasses en el pagament has d'anar amb molt de compte perquè si no reps la trucada de telèfon o el missatge, jo que tinc el mòbil en segon lloc, et pots quedar sense el servei i el que és pitjor, si vols tornar-lo a tenir has de pagar un suplement posterior.
    I és que estem en l'època dels ordinadors i de la informàtica i com té coses positives, ningú no li les pot negar, també té aquestes malifetes del destí que et fan passar males estones.
    És cert, però jo també et felicite la revetlla de Sant Joan i dir-te que he estat a la platja de la Malva-rosa amb la meua dona i ens hem banyat per la nit i per la vesprada amb tot la gernió de gent que s'ha aplegat, ha estat un dia màgic.
    Bon dia de Sant Joan Gemma i Sara i família.

    Des de València amb estima.

    Vicent Adsuara i Rollan

    ResponElimina
    Respostes
    1. És veritat, a més de la interacció telefònica amb humans, també és necessari poder interactuar personalment, sobretot quan hi ha un problema. Crec que no és incompatible poder fer tràmits via telemàtica amb poder parlar amb les personetes, tampoc ens pegarem, no?

      Que bé, banyar-se de nit, i despullats encara millor, fa molt que no ho faig i m'encantava, m'ho apunto com a deures per aquest estiu!

      Bon dia de Sant Joan, una abraçada, Vicent!

      Elimina
  12. Ostres, em passa cada dia i de vegades es un bucle, no pots sortir del contestador-robot. Tot i que també tenen persones robots i torna a comença. Tinc una amiga que per tal de no ser molestada, quan el truca algu a casa, es fa el contestador...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, bona aquesta imatge del bucle, Aris, m'estic imaginant un curtmetratge al Festival de Sitges d'un paio que mira d'encertar les preguntes però no pot i tampoc poc penjar (bé, ell creu que no pot penjar) i al final... al final no sé què passa, haurem de veure el curt! (a la realitat pot ser un llarg, per cert)

      Elimina
  13. A tots ens passa més o menys igual, tots som completament en contra dels robots ... llevat dels que ens implanten a la centraleta de la nostra oficina.
    Per a tranquil·litat teva, el 112 és atès per ràpides i eficients persones humanes.
    I per a intranquil·litat mútua, llegeixo que al Japó s'ha efectuat el primer concert de música per una banda de robots.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que hi hagi persones humanes eficients al 112, em tranquil.litza, sí.

      Pel que fa a la banda de robots... mira, pot ser divertit i tot, sobretot curiós, prefereixo que toquin música a que estiguin en una centraleta... Estic pensant que la propera vegada que em demanin la valoració del servei, els diré que valoro negativament l'ús de l'ACD (que vegin que hi entenc), ho puc intentar, vaja...

      Elimina
    2. Eduard, és un autèntic taladru, però curiós sí que és...

      Z-Machines: http://youtu.be/DBIBf86DYLI

      Elimina
  14. Molt bona revetlla! de sant Pere, és clar! :)

    ResponElimina
  15. Igualment, Clidi! happy de veure't per aquí!

    ResponElimina
  16. Màquines de companyia!!! Acabes d'incloure un terme en el meu imaginar popular particular per sempre més! Què bo! M'ha encantat (el meu mòbil diu que a ell també!).

    Pel que fa el tema del post... Quan més ho he patit ha estat a França... Els contestadors automàtics no solen aturar-se per repetir més a poc a poc la frase que no has entès. Una gran marranada quan no domines la belle langue française!

    ResponElimina
  17. Hahaha, sí, cada vegada tenim més màquines de companyia....

    Ostres, no ho havia pensat, al principi d'estar en un país ha de ser dur això dels contestadors, pobre Guardiola, ja es pot afanyar amb l'alemany! (res, en tres mesos estarà donant ell ordres a les màquines...).

    Bisous ma chère Yáiza!!

    ResponElimina